Myspace Clocks, Scorpio Clocks at WishAFriend.com

Wednesday, August 11, 2010

jgn main mercun...

Ramadhan sebenarnya adalah bulan untuk meningkatkan iman dan mengerjakan tanggung jwb kite pada ALLAH...tapi ade sesetengah manusia jadi kan ia bulan untuk cari untung & keseronokan...Akibatnye ada yg ditimpa malapetaka......contoh nya..


Penjualan mercun dan bunga api...


                             
bukan kah kite tau ia tlh diharamkan dan amat berbahaya andai disalah gunakan...


                               
atau...

                          
akibatnye...


kesian anak2 bangsa kite..bukan hanya kerana braya macam ni tp masa depan mereka juga samar...

Oleh itu kite perlu menafaat kan Ramadhan ini dengan sebaik mungkin...belum tentu lagi kite jumpe Ramadhan1432 nanti..JGN LEPAS KAN PELUANG INI....

mari la kite pertingkatkan amalan & taqwa kite pada ALLAH...moga kite slamat didunia & akhirat
*pesanan ini ditujukan khas buat diri sendiri(jeman beragas) & seluruh umat islam...*
SEKIAN SALAM RAMADHAN 1431

8 comments:

mankete August 11, 2010 at 10:01 AM  

Ya betul bro, bulan ramdhan ni utk kita tingkat amalan dan tambah pahala..

budak2 ni biasa la nak happy , sama mcm sy gak kecik2 dulu ehehe..

harap takda la berita putus2 tgn pasl mercun ni bro..

gdoupt_monster71 August 11, 2010 at 3:05 PM  

Ye la man,aku pun dulu mcm 2 juga,sama je,cuma dah tua sikit ni baru sedar diri.Xnk la ia berlaku pd generasi skrg dan pada anak2 kite.Cuma ingat mengingatkan je he.hee

Ieda Al-Habsyi August 11, 2010 at 3:08 PM  

selamat berpuasa :)

armouris August 12, 2010 at 2:30 AM  

info tentang mercun di SIHAT SELALU - Kesan Bahan Kimia Dalam Mercun

FloEllen August 14, 2010 at 3:09 PM  

aiseh...dah byk kali TV siarkan hal yg sama, memberi ingatan tp masih lagi di buat...kalo dah memang kepala ntah camana..di buat juga..aduiii..terimalah akibatnya kan,...

yahaya August 14, 2010 at 3:27 PM  

nt dapat duit raya byk dari org datang melawat...

Rafikah Abdul Rahman August 16, 2010 at 7:19 AM  

jgnla main mercun kanak2 sekalian..dah hilang jari tue bukannya ada jual dua tiga hengget kat kedai..hilang xtumbuh balik dah...fikir2 lah budak2...yg selalu kena pun selalunya nak melayu..knp xkena kat bangsa lain..fiki2lah..

jeman beragas August 18, 2010 at 8:45 AM  

bak kata dr M ...melayu mudah lupa...yg tau seronok je..jari ilang, nyawe ilang belakang kira...same la yg sdg komen ni...ingat2 la

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

AddThis

  © gdouptmonster71 Template Ramadhan Al-Mubarak Design Oleh AkuBadBoy Dot Com 2008

Back to TOP