Myspace Clocks, Scorpio Clocks at WishAFriend.com

Tuesday, August 17, 2010

Ramadhan & Rokok...?

SALAM RAMADHAN....
Semua orang pasti faham maksud gambar diatas, budak2 pun tahu.
Aku terpanggil membuat entri ni selepas membaca entri salah seorang sahabat kite tentang berhenti merokok..
Jadi merujuk pada perkara diatas, sempena kite sedang berada di bulan RAMADHAN yang mulia ini. APAKATA kite tekad kan semangat agar kite jauhi ROKOK demi diri, keluarga & negara kite yg tercinta...
Mula kan lah dari sekarang, kite tahu bahayanya, akibatnya....jadi buat ape kite nak kobankan diri & jadi kan tabiat buruk ini sebagai rutin hidup???
Kite sedar ia bahaya...

tapi kenapa kite lakukan??




Kerajaan dah bagi warning termasuk letak gambar akibat merokok di kotak2 rokok yg ada dipasaran...ngeri rasa nya kite tgk...
JADI KATAKAN

PADA ROKOK....IA MEROSAKKAN & MEMBAZIR.....



SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA JIKA SOKONG KEMPEN INI....
JADIKAN RAMADHAN 1431 PEMULAAN HIDUP YANG LEBIH BERMAKNA....

8 comments:

illianahidayah August 17, 2010 at 7:13 AM  

ada sesetengah smokers bila xdpt rokok masa siang, malam lepas bukak puasa diorang berpesta asap..tahun bile nk bley stop smoking ek..?

MissXYZ a.k.a Abaikan August 17, 2010 at 7:22 AM  

sokong kempen ni walaupon x merokok heheh

Zack Zaifull August 17, 2010 at 7:36 AM  

aku dah 2 minggu tak sentuh rokok

gdoupt_monster71 August 17, 2010 at 9:29 AM  

aku pun dah mula stop sejak ramadhan..moga berkekalan..sokong aku wahai kawan

padin August 17, 2010 at 9:50 AM  

salam.
moga tekad ko kuat, jeman..
tanamkan azam sedalam2nya.
gudluck bro..

sangilapi August 17, 2010 at 10:16 AM  

perghh!! mau berpisah dengan 'kekasih bibir'?

aku belum ke arah itu lagi :)

apa pun pada sesiapa yang berazam berhenti,moga kalian berjaya.

Afiq August 17, 2010 at 11:38 AM  

yeah!! gdluck bro jeman.moga dapat berenti sepenuhnya..rokok dan asap rokok mmg mmbahayakan kesihatan :D

FloEllen August 22, 2010 at 4:44 AM  

yang ellen heran....napa padin ader kat situ..hehheee

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

AddThis

  © gdouptmonster71 Template Ramadhan Al-Mubarak Design Oleh AkuBadBoy Dot Com 2008

Back to TOP